mandag den 10. september 2012

Nyt udstyr til frøkenen, hæklede lapper og smukke tallerkner...

Idag har både frøkenens far og jeg været hjemme!
- Og med frøkenen i dagpleje har vi nået en masse i haven og nydt det skønne vejr!
Legehuset er malet (og mangler nu kun at få malet vinduer), der er lagt en kant af fliser rundt om, græsset er slået og andre små projekter er veloverstået!

Senere på dagen var vi en tur i byen og købe ny sko til frøkenen - og selvom jeg IKKE er til lyserødt faldt jeg/vi pladask for disse fine Ecco-sko! De er intet mindre end stang-smarte!


Igår (søndag) blev der afholdt loppemarked på en (hel) vej lige i nærheden af hvor vi bor!
Der var simpelthen den hyggeligste stemning, mange fine boder - med alt ligefra en gammel sportsvogn til 85.000 (måtte hive frøkenens far hårdt i ærmet!!) - til fine træpuslespil til en femmer!
Ved siden af boden med nybagte boller stod en ældre dame og solgte strikkede trøjer til børn! Købte de to på billedet herunder til 35kr stykket (nærmest tyveri!!!) - det er så lækre! Den gule i den tykkeste bomuld og den blå i noget superwash uld!


Legetøj til fem og ti kroner kom også med hjem fra en super hyggelig loppe-tur!
Får helt lyst til at arrangere noget lignende på vores vej til foråret!

Åh ja, og så kom min kære svigermor også ligefor i weekenden - med en en smuk Corinna-tallerken til samlingen! Nu er jeg oppe på fire! Tænk hvis man en dag blev den lykkelige ejer af hele 12 af disse skønheder - så ryger Pilluvyt-tallerkenerne til hverdagsbrug...smil!


Til sidst skal I lige se et billede af (næsten) "det halve" tæppe!
Det er simpelthen så hyggeligt at lave - og bliver endnu hyggeligere at putte under i løbet af vinteren! 


Nu kalder køkkenet på oprydning og så skal der bages paleo-brød og steges frikadeller til madpakken - INDEN jeg kaster mig over Medical Night kl. 20.00!

God aften!
Maj♥

8 kommentarer:

  1. Der lyder super hyggeligt med det loppemarked. Jeg får da også lyst til at gøre det i vores andelsforening. Sikke en sølle timeløn den ældre strikkedame har, men hun elsker vel bare at tingene hun laver bliver brugt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - synes du ikke! Der var i hvert fald den skønneste stemning!
      Tror du har helt ret i, at hun var en af "den slags" ældre damer, som bare nyder at strikke og glæde nogen med deres kreationer! Jeg er i hvert fald rigtig glad!! Særligt den blå strik er VILDT fed når den kommer på!!

      Slet
  2. Sikken en energi Maj!!
    Jeg var HELT kampforladt i går, smed mig efter maden og lod manden i stikken med opvasken, jeg kunne INTET :)
    Så "Grey" - elsker den serie :)
    Fede ting, er vild med dine hæklede firkanter, det bliver vildt flot.
    kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil også godt sige, at jeg overraskede mig selv lidt!!
      Normalt er jeg død kl. 19.30 og orker INTET! Men havde været i løbeklub for første gang igår - og det gav vist lige et energi-kick!! Sov dog også som en sten i nat!!

      Slet
  3. det blir skide flot dit tæppe.... wauw

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Louise! Glæder mig også vildt til at få det færdigt;)

      Slet
  4. Rigtig fine og gode ting I har fundet....Flot tæppe når du bliver færdig....Flittigmor:-)

    SvarSlet

Tusind tak fordi du gider lægge en kommentar! Det gør mig i den grad glad:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...