lørdag den 1. september 2012

Mere "wannabe Kronjyden"... og andre lækre retro-lopper...

Formiddagen er gået med en hyggelig lille loppe-tur sammen med frøkenen og hendes mormor!
Det var super hyggeligt! Frøkenen var i højt humør (indtil sidste loppe-sted - der gad hun dæleme ikke mere!!) - og der var masser af retro-godterier at købe med hjem!

Jeg fandt blandt andet en te-krukke fra Søholm magen til krydderikrukkerne!
Den er allerede sprayet lyserød - og pynter smukt på køkkenhylden!
Te-krukken kalder dog allerede på en kaffe-nabo magen til den selv - den må jeg vist hellere se at få fundet også...




Det blev også til lidt nyt til køkkenskabet!
Den fine hjerte skål og kande på øverste hylde!
25 kr samlet måtte jeg slippe!
Er de ikke bare fine??




Og så fik jeg også købt et Søholm saltkar (egentlig den ting jeg KUN skulle ud og hente idag) - det blev fluks sprayet mintgrønt til middag, og nu står det fint og spreder glæde ved siden af kogepladen!



Det blev også til et nyt spejl og endnu en fin, fin Gepo-vægt!
Billeder må I dog have tilgode en dag eller to - indtil spejlet er malet og vægten renset!

Hav en skøn lørdag!
Maj♥

11 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine krukker. Må jeg spørge hvor du køber spraymaling i de pastelfarver?
    Super blog iøvrigt. Melder mig fluks som fast læser :) kig evt forbi mig.

    Kh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Trine! Tusind tak! Spraymalingen er af mærket Belton molotow - de kan købes på creas.dk ved jeg! I alle de farver man kunne ønske:) Dejligt du faldt over min blog og havde lyst til at læse med! Kigger fluks forbi dig også!! Kh Maj

      Slet
  2. Jeg får virkelig, som i rigtig rigtig meget, lyst til at styrte på loppejagt efter et sådan saltkar og male det lyserødt eller lyseblåt! Super fin ide! :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Super! Skønt når man kan inspirere hinanden!!! Er også rigtig glad for saltkarret, som jeg måtte slippe 50kr for!!

      Slet
  3. Det er virkelig en god ide, at spraymale dem.. det tror jeg altså jeg må prøve. Jeg ved nemlig hvor de har sådan nogle og jeg har gået og kigget på dem, men kunne ikke lige se dem passe ind som de var - så tak for inspiration :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du vil ikke fortryder det Karina! De blir' så fine som nye! Jeg synes også de var for triste i brune! Pæne, men kedelige!!! Glæder mig til at se dine:)

      Slet
  4. Geniale krukker.... Hvordan er de i str? (højden) både de almindelig krydderikrukker og the krukken??

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Heidi - har målt krukkerne til 10cm (de små) og 17cm (de store)!! Perfekte i størrelsen synes jeg:)

      Slet
  5. De er rigtig fine efter din makeover :-) det er en super god idé, det er fedt når gamle lopper kan få nyt liv. Er især vild med tekrukken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie - den er jeg også helt vild med! Ja, det er super fedt med den slags forvandlinger - særligt når prisen er helt i bund;)

      Slet
  6. Hold da op - hvor holdbart er det at spraymale? Sliber du dem først?
    : )

    SvarSlet

Tusind tak fordi du gider lægge en kommentar! Det gør mig i den grad glad:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...