fredag den 19. oktober 2012

Bundløs pizza...

... meatza, lowcarb pizza eller hvad man kalder den slags!

I hvert fald en pizza uden mel!

Vi har afprøvet et del varianter af en frøken-venlig pizza!
Blandt andet Thomas Rodes Meatza og Janes Blomkålspizza.

Begge dele smagte super godt på hver deres måde! 
Men jeg blev dog aldrig helt glad for konsistensen. 
Meatza'en blev for sej og blomkålspizzaen for porøs (til små frøkenhænder).

Igår lavede jeg så min egen udgave, som er en kombination af dem begge!
Og den blev så lækker, at jeg må dele opskriften med jer!




400g hakket oksekød
½ blomkålshoved
3 små æg
1 tsk sennep
½ tsk timian
1 tsk salt
Friskkværnet peber

Blomkålen "køres" til fint smulder i foodprocesseren, 
og derefter røres alle ingredienserne godt sammen.

Rul farsen ud eller form den til 3 meget flade bøfbunde 
- vi laver to store og en lille til frøkenen.
Steg bundene let på panden i olivenolie og løft dem forsigtigt over på 
en bageplade beklædt med bagepapir. Bag dem 10 min i ovnen ved 180 grader varmluft.

Put derefter fyld på bunden.
Vi brugte god tomatsovs, bacon, brunchpølser fra Løgismose, ananas og frisk mozerella.
Bag pizzaerne igen indtil osten er smeltet og baconen let sprød. Ca. 8 min.

Jeg kommer gerne en håndfuld spæde salatblade på toppen inden servering!

Mmmmh - de smager drøngodt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak fordi du gider lægge en kommentar! Det gør mig i den grad glad:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...