tirsdag den 9. oktober 2012

Vitamin-tid

Det bliver i denne tid mørkere og koldere udenfor.
I min verden betyder det stearinlys og indendørs hygge.

Men det er jo desværre også tiden for snotnæser, hoste og influenza.
Vi klager som regel ikke herhjemme, da frøkenen er dækket ind med både vitaminer og mineraler. Som regel bliver det for hende aldrig værre end et par dage med snot og hoste (7-9-13)!

Værre står det til med os forældre! Vi sparer ikke på vitaminpillerne til frøkenen, men når det kommer til os selv er det en helt anden snak. Hvert efterår lover jeg mig selv, at NU skal det være! - I det mindste en multivitamin!... Desværre bliver det altid ved tanken!

Så da jeg fik tilbuddet om at modtage en vitamin-pakke fra Livol, takkede jeg pænt ja! 
Jeg valgte en voksen-pakke - for NU skal det altså være!
Pakken indeholder to slags multivitamin, B-vitaminer, C-vitamin og D-vitamin.


Jeg er særligt hooked på en multivitamin og en D-vitamin!
Har læst flere steder, at D-vitamin blandt andet kan have stor betydning for vinterens humørsvingninger... - noget jeg klart kan have tendens til!


Rent faktisk er jeg vokset op i et hjem, hvor man fik og stadig får vitaminpiller dagligt!
- Så nu er det vel på tide at bryde "trods-alderen" og starte igen! 
...Tænk hvis man kunne slippe for den årlige omgang influenza!...

Maj♥

(Dette indlæg er sponsoreret!)

4 kommentarer:

  1. Husk dog at D-vitamin er fedtopløselig, så man kan godt få for meget...spørg evt din læge ;0) Og vitaminer er godt (jeg tager også selv dagligt), men kost og motion skal også til for at holde sygdommen for døren..
    Jeg er ikke selv hellig eller ude på at pege fingre, men blot videregive information (jeg er uddannet i Matas).
    Pøj pøj med at slå influenzaen denne vinter ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for informationen Riks! Er helt enig med dig i at man også kan få for mange! Men selvom vi lever sundt og varieret herhjemme tror jeg, at en enkelt multivitamin + d-vitamin vil være et godt supplement til vinteren!

      Slet
  2. D-vitamin og Jern må ikke tages sammen - bare lige så du ved det;)
    D-vitamin hjælper også med at kunne optage resten af vitaminerne, men husk at du også kan få for mange af en slags hvilket kan gå i maven... Fik et tidspunkt en Jern pille der var anderledes end den jeg plejede - min mave var slet ikke tilfreds!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det gode råd! Tager dog slet ikke jern!
      Er stor tilhænger af at hovedparten af vitaminerne bør komme via kosten!
      Tror desværre også på, at den kost vi indtager idag ikke er lige så nærende og vitaminrig, som den var på den tid, da menneskekroppen blev skabt!

      Slet

Tusind tak fordi du gider lægge en kommentar! Det gør mig i den grad glad:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...