søndag den 13. oktober 2013

Grankogler, drømmefangere og lidt lunt til ørene...

Jeg har endelig fået gang i hæklenålen igen. 
Hele sommeren har jeg ikke rigtig haft lysten.
Men i takt med at aftenerne er blevet lidt mørkere, 
så er der pludselig en masse ting jeg gerne vil have lavet. 

Jeg har hygget mig lidt med at producere drømmefangere i forskellige størrelser hjem til og til et par gaver. Men nu har jeg kastet mig over de smukkeste hæklede grankogler. Opskriften er fra Yarnfreak. Når først man har luret opskriften er de uhyre nemme at gå til, men da de kræver et minimalt tællearbejde har jeg samtidigt kastet mig over et ægte "sofa-projekt!" Sidste vinter faldt jeg nemlig over Jeanettes fine, fine hueopskrift. Den er meget enkel at gå til og består udelukkende af halve stangmasker. Der skal ikke tænkes - bare hækles. Den slags projekter er skønne til en træt aften i sofaen og perfekte til at have med på farten. Nåh ja - og så er jeg sikker på, at huen bliver super fin med en lille pekskvast monteret på toppen.






Hvad har du mon gang i for tiden?

Maj♥

28 kommentarer:

  1. Jeg er forelsket i de kogler du har lavet. Jeg synes de er så smukke med det tynde garn, du har brugt. Lige nu har jeg gang i at strikke en poncho og at hækle en rund pude, også efter Jeanettes opskrift :) Må vidst også igang med de kogler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh ja - de runde puder. Den opskrift har jeg også brugt flere gange... Egentlig en god julegaveidé med runde puder...;)

      Slet
  2. Jeg har også planer om at skulle igang med koglerne - Jeg synes bare de er SÅ smukke!

    Hvad har du hæklet dem i?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de også - har en plan om at de skal pryde mit juletræ i år;) Jeg har hæklet dem i noget kauni-agtigt uldgarn jeg havde liggende!

      Slet
  3. Velkommen i grankoglebølgen. Man bliver bidt af dem...
    Og også af huen. Nu har jeg nok lavet 12 grankogler og to huer. Hæklearbejde er bare så hyggeligt !

    SvarSlet
    Svar
    1. Er super spændt på huen. Hækler i alpaka - og forsøger at hækle løst, men synes alligevel det bliver lidt fastere end jeg forestillede mig... :(

      Slet
  4. Ih de grankogler er fine! Og drømmefangeren er da en super god idé. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - ja drømmefangeren er en super hyggelig ting at rode med. Og faktisk en rigtig sød gave/tanke til en lille gut eller gutinde;)

      Slet
  5. De er virkelig lækre det kogler du har hæklet, og virkelig smukke farver du har valgt til dem :) Du er jo en ørn med en hækelnål - dejligt og høre du har fået lysten til og hækle tilbage..

    bilgaardkreative.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Camilla! Det er i den grad også skønt ar være igang igen.... Ideerne hober sig op inde i hovedet;)

      Slet
  6. Fantastiske kogler. De eer super flotte. Her er der gang med håndledsvarmere og pandebånd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - håndledsvarmere... Det kunne vist godt blive et projekt her. Har du mon en god opskrift?

      Slet
  7. Super fine, jeg må vidst kigge på den opskrift på et tidspunkt :)

    SvarSlet
  8. Koglerne er virkelig fine! De er kommet på idelisten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det forstår jeg godt...der findes også nogle fine, fine juletræer i samme stil. Dem håber jeg også på at nå et par af;)

      Slet
  9. De grankogler er da bare SÅ fine! Dem havde jeg ikke set før, og de er kommet på to-do-listen ;-) Haps! :-)
    Min hækle og sofa trang er også vokset virkelig meget den seneste tid og lige nu står den på håndledsvarmere til gaver, og snart også til mig selv. Og måske snart et stort tæppe.... det skal jo til... når det bliver November og rigtig mørkt ;-)
    Rigtig god weekend
    Mange hilsner,
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som efterårs-hygge-tilstandene stille sniger sig ind på os alle;) Er blevet lidt Holmes på håndledsvarmere... Og så venter der uden tvivl også endnu et tæppeprojekt efter jul;) Plus-tæppet fra Yarnfreak tænker jeg;)

      Slet
  10. Som de andre kommentatere; de er flotte dine grankogler. Skriv til mig hvis de er til salg, på forhånd tak ;)

    // Rikke //

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Rikke;) I førsteomgang storproducerer jeg til juletræet;)

      Slet
  11. Vil lige sige det samme som de andre :-)

    SvarSlet
  12. Jeg har også gang i mange ting. Koglerne er noget af det jeg gerne vil have lavet. Huen har jeg hæklet en enkelt af, men synes den var lidt kedelig at lave til sidst. Men fin bliver den :-) ellers hækler jeg også lidt til datterens adventspakker, prøver at være i god tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret i at den godt kan blive kedelig i længden - også derfor det som regel er den jeg hækler på mens jeg ser fjernsyn eller lignende;) Adventspakker har jeg stadig til gode... Ville godt forsøge mig med et par hæklede cupcakes eller lignende:)

      Slet
  13. skønne sager du har fået lavet.
    Jeg er helt pjattet med koglerne og MÅ altså se at få hæklet nogle :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lene - ja, det er bare igang;)

      Slet

Tusind tak fordi du gider lægge en kommentar! Det gør mig i den grad glad:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...