torsdag den 9. august 2012

Oldemortæppe in proces... og lidt nyt til væggen...


Endnu engang er jeg "knækket sammen" under Bloglandets mange inspirationskilder! Denne gang er det de farverige tæpper af oldemorfirkanter, som jeg (åbenbart) ikke kan leve uden!
Har ingen forventninger om at blive færdig før jul - men må erkende, at det faktisk er enormt motiverende hele tiden af finde på nye farvesammensætninger!! Ja, jeg nyder det faktisk ligefrem!! So far - er jeg oppe på fire lapper ud af i alt 35, så der er lang vej endnu;)

Der er også kommet lidt nyt op på væggen - købte nemlig en del retro-postkort på min Esbjerg-tur, blandt andet den fine "cirkel-kaffe-dame!" Er super glad for hende... Tænker dog, at hun måske inden længe skal have selskab af en doily-nabo...



6 kommentarer:

  1. Hej Maj :-)
    Hvilket garn bruger du til tæppet? For jeg kan huske at du i et tidligere indlæg havde fået det lækre lammeuld hjem. Jeg fik nemlig noget magen til ind af døren, blev bare overrasket over hvor tyndt det var, da jeg kunne huske at du ville lave lapper af det. Det må da tage en evighed!!
    Er det, det du bruger nu? Eller?
    Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria! Dette garn er noget superwash uld og meget tykkere! Her bruger jeg nål 4! Det andet garn et også til en lappe-tæppe - men et af dem med ensfarvede lapper! Der bruger jeg nål 3 - og det er et vinterprojekt, så har kun hæklet en prøvelap! Det kommer rigtig nok til at tage tid, men tilgengæld bliver tæppet enormt "let og luftigt!"
      Kh Maj

      Slet
  2. Uha de lapper er flotte i fede farver.. man bliver bare aldrig træt af de lapper vel!! Jeg bliver osse ved:0)
    KH Iben

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det bliver nærmest en hel besættelse;) Også fordi farverne kan kombineres i det uendelige;)

      Slet
  3. Det er super lækre farver du har valgt til dit tæppe, i længden ville pangfarverne bliver for meget for mig, så er jeg mere til dem du har valgt :-) Hvilket garn bruger du?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie! Ja for mig handler det om den gyldne middelvej mellem de støvede farver og pangfarverne! En god blanding - det tror jeg nemlig jeg bliver gladest for i længden;) Jeg bruger Sandnes smart garn! En uld superwash!

      Slet

Tusind tak fordi du gider lægge en kommentar! Det gør mig i den grad glad:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...