lørdag den 4. februar 2012

Klar parat til fødselsdag...

- Så er der bagt cupcakes (mangler bare jordbær-cheese-toppingen), dækket bord og i det hele taget gjort klar til morgendagens fødselsdags-brunch for frøken-lækkermås!


- Fødderne er nu solidt plantet i sofaen, og ovenpå nogle totalt vellykkede og super lækre hjemmelavede Calzone-pizzaer til aftens - ja, så er bunden lagt for en skøøøøn aften!!
(Det var altså bare den lækreste spelt-pizzadej med fyld af hjemmelavet tomatsovs, god skinke og frisk mozerella... Mmmh!!!)


- Gad vide om der kunne være plads til lidt krea-gejl ved siden af mig i sofaen....

7 kommentarer:

  1. Hvor ser det lækkert ud! God fornøjelse i morgen :-)

    SvarSlet
  2. Mums for en cupcake. De set godt nok lækre ud.
    Er det en opskrift du vil dele?
    God dag imorgen :)

    Mvh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette! De er også død-lækre!! Jeg laver et indlæg med opskrift her til aften!!

      Slet
  3. Uh...speltpizza dej. Det lyder som noget for mig, der ikke kan tåle hvedemel. Vil du dele opskriften på dejen? Prøvede engang at lave pizzadej alene ved at erstatte hvedemel med speltmel og det gik ikke så godt. Dejen blev ikke ordentligt sprød, men i stedet sådan lidt ubagt ligemeget, hvor længe jeg gav det i ovnen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malene!
      Må nok bedrøve dig med, at der desværre var 2/3 speltmel og 1/3 hvedemel i min pizzadej!
      Min pizzadej består altid af 3-4 dl lunkent vand, 1 pk gær, lidt salt, en god slat olivenolie og forskelligt mel indtil dejen er fin!
      Kender godt problematikken omkring "ubagt" grovdej!
      Jeg vil foreslå dig at prøve med 2/3 eller ½ speltmel og finax glutenfri mel for resten!! Det kunne måske være en mulighed!!
      Min lille frøken må "desværre" ikke engang få speltmel, så vi skal forsøge os med en opskrift med boghvedemel fra "kernesund mad" bogen næste gang!

      Kh Maj

      Slet
  4. Ok. Tak for tips og tricks:) Det må helt sikkert afprøves. Synd at hun heller ikke kan tåle speltmel, men godt der så findes boghvedemel - det havde jeg slet ikke tænkt på.

    SvarSlet

Tusind tak fordi du gider lægge en kommentar! Det gør mig i den grad glad:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...